26 juni 2009

Jobbfredag

Det blev ju sovmorgon idag och det var jätteskönt!
Dagen gick bra men från 16:30 till stängning var det fullproppat med folk, good for business.

Förberedelserna inför lördagen tog en bra stund eftersom jag ska baka massor med bullar och jag fick även fylla på frukt/grönsaker och mejeri för att inte riskera att inte hinna det imorgon. Mamma kom med 20:08-bussen och det var ganska lagom att möta upp henne vid hållplatsen och ha sällskap hem.


Mammis hade med sig indisk mat till mig från Indian Haweli vid Möllan, Kyckling curry med vitlöks naan, själv köpte hon sushi att smaska på.


Min moster hade egenhändigt tillverkat denna härliga grodprins i brons-metallic med guldkrona. Mamma fick den och tog upp den till min trädgård. Tack moster!


Jasminen har slagit ut och fyller trädgården med en härlig doft! Busken är antagligen från 80-talet och gigantisk.

Glömde nikotinplåstret idag också, attans.

Mamma hade peruken med sig och jag testade den. Det är nog inte meningen att man ska ha så otroligt tjockt hår för jag vet inte riktigt hur jag ska få den att sitta på plats... men fin och lik var den till den jag ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar