10 juni 2009

Tenta, fåglar, ekorre och cigg

Mycket blandat i dagens första inlägg.

Hittade en halv paket cigg i en väska i förrgår som jag drogs till som Frodo till ringen. Den slängdes inte kan jag säga... men jag har två cigg kvar och köpa ett paket gör jag definitivt inte, det är helt klart. Så imorgon blir det från början, rökfri dag 1...

Satt i alla fall på trappan imorse och fick glädjen att se två små pippi-fåglar bada i fågelbadet i sten från öspab. Har inte sett en fågel bada där varken i år eller förra året! Och en stund senare hoppade det fram en ekorre, jag satt väl så stilla att den inte tänkte på mig för den var bara 4 meter ifrån och när jag rörde mig fick den panik. Men söt var den och jag satt stilla länge för att titta på när den studsade runt ljudlöst på gräsmattan.

Ja då är det dan före tenta, usch. Gillar verkligen inte bokslut men det går säkert vägen. Det måste gå vägen. Så tänk på mig mellan 9-14 imorgon : )
Tv:n ska i alla fall under inga omständigheter sättas på idag.

Jag ska kanske träna med Lina ikväll, får se hur det känns framåt eftermiddagen om jag kan undvara några timmar. Ica i Hörby säljer kycklingfilé från Guldfågeln i 2-kg-frp för 129kr och jag hade behövt stanna till där och köpa en för det är den enda jag gillar. Köpte en i förrgår och ska köpa en imorgon. Klarar inte av konsistensen av fett i kött så putsad kycklingfilé och en välputsad fläskfilé är det enda som är lönt att köpa förutom fisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar