14 juni 2009

Klinta Kryddor och grönt


Lina ( till vänster) och M kom på den briljanta idén igår att ta en tur till Klinta idag på förmiddagen och jag hade tur som fick följa med! Jag var där sist den 17/5 och det var ju lääänge sedan!

Klinta har den mest perfekt blandningen av utflyktsmål,

  • café med hemmagjorda mackor och kakor och perfekt miljö att fika i
  • frukt- och bärbuskar, grönsaksplantor, blommor och örter att köpa i superfint skick
  • underbar inredning i precis min stil, shabby chic och gjutjärn
  • egna goda doftljus
  • Crabtree & Evelyns sortiment... Jag recenserade serien med rosenvatten för ett tag sedan och här kan man testa produkterna om man vill dofta och känna innan köpet. Dessutom har de det body butter jag använder och det är inte lätt att få tag på.




Först gick vi deras tipsrunda som de har varje söndag och två av oss fick tydligen 10/12 p och förhoppningsvis är ingen annan så duktig, man skriver svaret på en utslagsfråga på sin talong och har man tur är vinster ett presentkort på 75 kr!


Vår vän Anna är trollkarlen i köket och hon var så gullig och bjöd oss på fika. Mitt val föll på hennes underbara morotskaka!


Simon jobbar i Klintas butik och är hitflyttad från U.K., glad och trevlig och varvar svenska med engelska på ett charmigt sätt om han vet att man förstår, annars är det bara svenska!




Från 17/5, växthuset


Från 17/5, trädgårdscaféet

Anna var snäll och sa att vi fick ta några rabarberblad för vi ville gjuta vattenbad. Herregud, så många rabarber har jag aldrig sett någonsin! Jag ska gjuta mitt imorgon.

Om man inte har möjlighet att ta sig dit har de en fin webshop där man kan handla istället! http://www.klinta.org/

Jag handlade detta,


Fågelmatare, stor till frön och liten till jordnötter och en ny handtvål i Crabtree & Evelyns serie rosenvatten.

Och detta finns på min önskelista inför kommande besök dit,

Juterullehållare enkel, 199 kr


Stor dörrmatta i gjutjärn, 495 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar