10 juni 2009

Nytt besöksrekord!

Precis vad jag behövde här i tystnaden i tentapluggandet, idag har 30 personer tittat in hos mig, tack för det, jätteroligt!!! Undrar vad det är jag skrivit som fått hit så många, kan ni berätta?

Tv:n var faktiskt på en kvart när jag åt mellis och nu ska jag ha den på en halvtimme när jag äter middag så jag har tjuvat lite.

Attans vad tung man blir i huvudet av ekonomi och särskilt bokslut, lovar lovar och hoppas att jag aldrig mer behöver sitta med det så detaljerat. Det är människor jag är bra på - inte siffror!

Självklart hade jag ändå valt att läsa till personalvetare om jag visste exakt vad ett halvår med ekonomi skulle innebära men jag förstår faktiskt inte varför vi måste gå så på djupet med det. Att man behöver förstå löpande redovisning är klart viktigt och många ekonomiska termer och ekonomistyrning men hur många av oss i klassen kommer att kunna redogöra för alla principer och exakt på vilka konton en avskrivning på en maskin ska motbokas i bokslutet är inte rimligt när det inte är det vi utbildar oss till att jobba med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar