23 juni 2009

Jobbtisdag

Allt gick bra med öppnandet idag på jobb förutom en sak. Jag hade tagit fram wienerbröd igår som skulle bakas på morgonen och innan jag satte dem i ugnen spritsade jag på glasyren. In i ugnen med dem och sen fick jag en konstig magkänsla några minuter senare, glasyren skulle nog inte på innan... mycket riktigt, det var bara att kassera dem men som tur var hade jag bara tagit fram två stycken.

Slutade kl 15 och när jag kom hem fyllde jag de sista pallkragarna med jord så nu är det klart för plantering, tur att mamma kommer i slutet av veckan : )

Ringde Bröderna Grus & Makadam och beställde väggrus till vägföreningen och även singel till min pallkrageodling. 31m2 ska täckas och med 5 cm lager blev det ca 1,5 m3 så jag tog 2 m3. Det väger ca 3-3,5 ton och kommer att bli supersnyggt!

Nu är det dags för dusch (blir ruskigt smutsig av att pyssla med matjord) och sedan super-rensning i köket, middag och en film kanske? Imorgon börjar jag 10:30 så det behöver inte bli tidig läggdags.

Baltis och jag höll varandra vakna inatt, jag med mitt hostande och han med sitt evinnerliga tvättande. Så imorse var vi båda så trötta att vi nästan inte orkade upp. Jag fick ta med sminket och sminka mig på jobb för jag insåg att jag inte skulle kunna öppna ögonen tillräckligt mycket för att sätta på mascara. Så blir det när man inte dricker kaffe, inget som piggar upp förrän man ger sig iväg på cykeln!

Jag blev förresten inbjuden (om vädret tillåter) den 16/8 på bockjakt av farbror B. Han är så snäll. Han tyckte minsann att en stadsunge som jag skulle se hur det går till att faktiskt skjuta ett djur. Jag kan tänka mig en dag att ta jägarexamen och själv skjuta det kött jag äter, då kan man äta med gott samvete tycker jag för djuret har haft ett liv fritt från människans hantering. Man kan ju tills dess köpa "bra" kött typ Ängavallens men priset är ju därefter.

Ska även skriva ett kort ikväll och skicka till gamlamoffar Carl-Willy (Finns morfar) och tacka för födelsedagskortet. Funderar på att ta en tur till Naestved i Dk och hälsa på i sommar för jag vågar inte förlita mig på att han lever tills november och jag hade ångrat mig bittert om jag inte får träffa honom igen. Och med tanke på hur de flesta i hans stora familj tar honom för givet så hade han blivit överlycklig över ett besök, han är så underbar den gamle farbrorn!

Tentan har inte publicerats ännu på webben och jag försökte ringa för att kolla resultatet idag men det fanns ingen på plats. Jag vill veta NU! Tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar