6 juni 2009

Lördagsträning

Jag cyklade iväg vid 11 för att ta bussen 11:30 till Hörby. 11:15 kommer jag på att det ju är röd dag och bussarna går som en söndag. Så jag kollade i tabellen i mobilen (lite föör snabbt) och såg att den gick hel timme. Samtal till Lina att jag kom till Höprby en halvtimme senare. Cyklade en omväg till bussen via Vädermöllevägen och tog ett stopp hos Marias Blommor i byn (projektet berättar jag om senare). Kvart i 12 satte jag mig i busshållplatsen och när det blev tråkigt kollade jag tidtabellen igen. Upptäckte att jag tittat fel och att bussarna går samma tider både lör och sön. Jag hade tittat på när den gick från Kristianstad... what the f***? Nytt samtal till en road Lina. Så där fick jag sitta till 12:30 istället. Det hade varit så mycket enklare med bil men bra mycket tråkigare också ; ) och bra mycket mindre motion dessutom!

Vi värmde upp 3x10 min (rodd, cross och löpband) sedan de 12 maskinerna jag har på mitt schema följt av hela stretch-programmet med typ 15 övningar. Känns jätteskönt att köra slut på kroppen såhär och att inte ha en tid att passa för annan träning som stressar vid styrketräningen. Jag brukar ju följa med antingen core eller jympa.

Det var riktigt roligt att ha en träningskompis och på måndag blir det styrka och jympa medel efter jobb. Och styrka och core på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar