16 juni 2009

Tuesday shopping-spree

Efter en lång busstur som gick perfekt (längesedan Baltis åkte buss) lämnade jag över honom till mamma och åkte vidare till city där jag mötte upp J för lunch på Vår tids mat på Baltzarsgatan 21.


De har ekologisk lunchbuffé med så mycket hälsosam mat att kroppen nästan hamnar i chock!

Därefter blev det tre timmars framgångsrik shopping...


Ipod shuffle, Apple store, 429 kr

Det har ju kommit en ny ipod shuffle med förbättringar som jag anser vara meningslösa och priset ligger på strax över 800 kr. Jag ska använda min när jag tränar och som tur var hade de ett fåtal av gamla modellen kvar för de tar inte in fler när de är slut. Grön och rosa fanns och självfallet blev det en rosa!


Tenniströja, KappAhl

Köpte ju en vit i torsdags och det var så otroligt skön så idag blev det en puderrosa och en ljus turkos. Om man i butik registrerar sig via mobilen hos KappAhl för att få deras erbjudanden får man 25 % rabatt på en vara direkt. Expediten såg inte till att jag raderade sms:et så i nästa butik använde jag rabatten igen på en tröja till!

Puderrosa
Arméjacka, H&M

Svart
Finstickad kofta m. små knappar, H&M

Mellangrå
Finstickad m. 3/4-ärm, H&M

Ljusgrå
H&M

Fuchsia
H&M

Vackra askar och flaskor till dekoration, Söstrene Grene


Kl 16 mötte jag upp säljaren av min födelsedagspresent och den bytte ägare för den var verkligen jättefin! Visar bild på fredag...

"Lillasyster" och jag träffades strax efter och tog en promenad ner till Mando där vi beställde in planka och satt på uteserveringen. När vi beställt fiskade hon upp det gulligaste kortet,

Där det stod att middagen var hennes födelsedagspresent till mig! Hon är sååå gullig!!!
Inne på restaurangen hängde en inramad meny från 1971, det dyraste de hade var entrecote-planka för 12:95 kr...det var längesedan : )

Efter maten gick vi upp mot Triangeln och fortsatte shoppa lite...
Stadium hade tjuvstartat sin sommarrea och jag gjorde riktiga fynd!

Svarta
Nike träningsbyxor, Stadium

Jag hade redan på listan ett par nya av dessa i en storlek mindre för de börjar bli för stora de jag har och blev grymt glad när de sänkt dem från 449 kr till 199 kr! Köpte två par.

Fuchsia/svart
Puma hoodie, Stadium (299 kr, ord. 599 kr)

Fuchsia och vit
Soc lårlång Hoodie, Stadium (149 kr, ord. 249 kr)


Kniv/sked/gaffel i ett, Stadium, 19 kr/st

Perfekta till matlådan i skolan!

Kl 20 tog jag bussen hem med Baltis och efter en halvtimmes snick-snackande på Lilla Ylleröd (hunden Kajsa stoppade oss) kom jag hem till värmen och månadens låga elräkning (äntligen sommar!!!) och blev ännu gladare.

Nu är det dags för nattmacka och imorgon har jag bara en tid att passa, 11:15, körlektion...!

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar