7 juni 2009

Trädgårdsdag

Jag fick ge upp för en timme sedan för knotten blev outhärdliga!

Före!

Efter!

Men jag anlade en ny rabatt och planterade bl.a. röd solhatt, vit och rosa/röd drakmynta, alunrot, jätte-praktriddarsporre och rosa löjtnantshjärta (present från mamma).
Sedan började jag fylla pallkragarna och hann med mer än hälften och det blev ca 20 skottkärror jord i dem, hade träningsvärk redan efter gårdagen men känner att den kommer att förvärras ; )
Nu ska Baltis och jag ta kvällspromenaden och sedan blir det dusch och nattmackor! Och en film såklart!

1 kommentar:

  1. Hej Jenny !
    Rabatten blev ju fin, löjtnantshjärtan är jättefina har satt två plantor i år.
    Här är adressen till den blogg jag skriver åt Pigge; http://www.nogg.se/piggesammetslen
    Hoppas Baltis och du fick en skön kvällspromenad / Hälsningar Britt-Marie.

    SvaraRadera