22 juni 2009

Måndag myskväll


Min gammelmorfar (Finns morfar) fyllde 90-någonting i november i fjol och han hade skickat ett födelsedagskort till mig som kom med posten idag, han är så underbart söt! Med i brevet hade han skickat ett kort från hans födelsedagsfest med en bild på honom, min svärmor och mig. Hoppas han fortfarande är i livet så jag kan träffa honom i november igen.
Jag jobbade idag och skulle stänga, var längesedan jag gjorde det själv så det tog lång tid för att dubbelkolla allt! Kom hem vid 20 och har just ätit lite nattamat och strax väntar en skål jordgubbar och på tv är det Kalle och chokladfabriken, myspys!

Baltis hade haft en strålande dag på dagis men när jag frågade var Kajsa var visste ingen så när jag cyklade hem ropade jag efter henne och mycket riktigt, hon hade rymt och kom glad i hågen springande! Uffe skulle ändå kolla kossorna på ängen så han fick med henne hem, busungen!

Det hände en rolig grej på mitt andra jobb igår som är ett tydligt exempel på den bristfälliga upplärningen jag fått ; )
Bandet som varorna ligger på innan jag scannar in dem i kassan "gick plötsligt sönder" och jag fick panik eftersom det var en kund som byggde berg och hade storhandlat. Normalt ska en sensor känna av och stanna bandet om det finns varor vid scannern. Varorna bara fortsatte forsa mot mig och jag fick liksom mota bort dem med hela överkroppen och få hjälp av kollegan bredvid att hålla dem borta från scannings-maskinen som bara pep och pep som en tok. Efter en stund funkade det igen men ett par kunder senare hände samma sak igen!
Då frågade en annan kollega om "bottenplattan var nere", och jag fattade ju ingenting. Hon förklarade att om plattan man har fötterna på är nedfälld och man trampar på den så styr man bandet också... Så jag tittade och den var mycket riktigt nere och det var ju jag som trampat på fel ställe och själv matat bandet framåt... : ) så när jag fällt upp den kunde jag trampa var som helst utan att styra bandet framåt.
Jaja, en mindre detalj kanske vissa tycker när de ska lära ut!

Fick även en midsommarpresent på jobb igår som låg i en söt rosa paket, verkar jätterolig, ska skriva ett stycke ur den då och då här i bloggen!

Imorgon öppnar jag på jobb och ska vara där lite tidigare så att jag inte behöver stressa om något trasslar. Jag har ju ingen rutin så allt tar lite längre tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar