11 juni 2009

Eftermiddag i regnet

Baltis hade rymt i eftermiddags från dagis och pga ett missförstånd hade han bundits i min trädgård ensam och satt där och darrade och frös i regnet när jag kom hem. Han var som ett plåster och lämnade inte min sida och jag var tvungen att lämna honom igen vid 19 för styrelsemöte i vägföreningen. Vi hade så trevligt så jag frågade inte vad klockan var så jag kom hem först för en halvtimme sedan, Baltis hade sovit men så fort jag kom hem var det ett som ett plåster igen och nu går han en meter från mig, inte längre, kan inte vara själv i ett rum. Det går ju över tills imorgon (han är inte bra på att komma ihåg saker som tur är...) men ikväll behöver han trygghet!

Hungrig som en varg är jag för jag hann inte äta innan mötet, "lillasyster" från Malmö ringde och gjorde mig glad som vanligt och gav mig massor av positiv energi! Jag var riktigt upprörd när jag kom hem och såg Baltis må dåligt men det försvann efter några minuters samtal med S! Lov u darling! Så nu ska jag laga mig en god sallad för det blev ingen sushi i K-stad tyvärr. Det var problem med Visa i stan och jag fick prata med Nordea som sa att det inte bara var mitt kort som ballat ur och jag prioriterade ett stopp på KappAhl istället för sushi : ) visar strax vad jag köpte! Hoppad även av bussen i Tollarp i har inte bara två uten fyra paket med hem, visar strax!

Har just nu "Grannfejden" i bakgrunden på tv:n och det handlar om skällande hundar, dag- och nattetid! Känns oerhört aktuellt för min del med problemen med grannarna mittemot och det ska bli intressant att se hur de löser det på tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar