14 februari 2011

Vardagslyx

Att komma hem till lagad mat är verkligen inte något som händer ofta. Typ aldrig helt ärligt. Hade självklart varit annorlunda både om jag haft sambo och åt lagad mat om kvällarna.
Hur som, var hemma kvart i åtta och Lina hade lagat underbart god spaghetti och köttfärssås. Hon utbildar sig till diplomerad massör och övernattar hos mig en eller två nätter varannan vecka med start idag!

Just nu är Baltis och jag ute på tur och jag längtar verkligen efter att få krypa ner i sängen och somna. Känner redan av bikram yogan ganska rejält och inser att trots att man står nästan stilla så vrider man tillräckligt, böjer och tänjer och får upp pulsen för att träningsvärk ska sätta in. Suck, nio dagar kvar...

Det gick bra på yogan i alla fall. Jag gjorde alla övningar och gav allt jag hade. Under den fjärde sista positionen blev jag illamående, vilade under tredje sista och gav sedan allt på de sista två. Kände mig mycket nöjd med min prestation och fick beröm efteråt. Men jag pushade mig ju också. Det VAR provocerande att se andra kunna tänja mer än jag kunde...
Men jag är rätt säker på en sak. Kommer inte att investera pengar i ett träningskort för denna typ avy yoga. 40 grader är för bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar