14 februari 2011

Alla Hjärtans dag



Nu var det ju ett par år sedan jag hade en man vid min sida och fick en bukett blomster. Men i takt med att åldern ökat och med det även förnuftet och insikten om det negativa med för mycket principer - så är det inte längre en sorgens dag att vara singel på Valentine´s Day.
På gymnasiet gick ju dagen i vansinnets och ros-hetsens tecken, vem fick flest rosor, vem var mest populär och vem fick INGA? Att man från så många skolledningar fortfarande tillåter detta rosskickande och grogrund till utanförskap är märkligt.

Nej idag är en dag där jag mentalt tänker lite extra på hur glad jag är för alla människor runt mig som jag tycker om. Men denna köphets? Tilltalar mig inte, pojkvän eller ej pojkvän. Jularna vill jag ska återgå till givmildhet ej kopplat till köpe-konsumtion och jag kommer inte att önska mig grejer på Alla Hjärtans Dag av en framtida partner bara för att det är en dag med ett hjärta på.

Ser fram emot att dela min kväll med en bästis och en serverad tallrik spaghetti, genomtrött efter veckans första dag följt av ett säkerligen grymt träningspass och sen hemkomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar