28 februari 2011

Dag 10 – Mitt favoritplagg

Det beror väl på humör.

På jobb är det business-woman oftast, fem dagar i veckan är det träningskläder. Hade det varit legitimt att alltid gå runt i mysbrallor, tee och hoodie hade jag självklart gjort det för något skönare finns ju inte i min värld.
Alla de senaste plaggen är mina favoritplagg men tappar snart sin magi. Därför behöver jag fylla på hela tiden. Insåg sist jag var hemma att det som hänger i garderoben är mer än vad som normalt bör ingå i en garderob. Och då är det bara sådant som jag inte använder för jag fick välja vad som skulle med till stan. Och nu har jag införskaffat minst lika mycket till. Köper sällan sådant som är modernt en eller två säsonger. Köper klassiska snitt som man kan ha både i ett år och tio. Visst finns modefärger men riktigt riktiga modefärger är ganska få och de undviker jag. Neon och senapsgult t.ex hittar man inte hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar