14 februari 2011

Bikram Yoga på Malmö BYM

Är jag riktigt klok?
Svar nej.

Alltför nyfiken och en upplevelse-junkie?
Jap.

Anledning?
Bikram yoga. Varje dag. I tio dagar. I en och en halv timme varje dag. I 40 graders värme.



Ja det här ska jag i alla fall försöka göra. I serie om två. Har grymt höga förhoppningar om att min intensivkurs ska göra mig ett antal snäpp smidigare och smalare. Lovar en utvärdering nästa onsdag... Tänk på mig från nu till kl 18:30.

Bävar mest för: Nr 3 o 5 o 6. De andra har jag gjort mer eller mindre på andra yogapass.

Bävar minst för: Nr 13. Gillar nr 13. Den som säger att nr 13 är ett otursnummer har aldrig Bikram yogat. Förutsatt att det inte innebär någon form av levitation. För då bävar jag för nr 13 också ; )

Vad är Bikram Yoga?

Bikram Yoga är den ultimata träningen. En utmanande 90 minuters träning som förbättrar flexibilitet, styrka och kondition. Bikram Yoga serien består av 26 positioner och 2 andningsövningar som utförs i 40 graders värme.
Yogasalen är uppvärmd för att värma upp muskler och leder vilket gör kroppen mer rörlig, så att man lättare kan komma djupare in i positionerna. Värmen förebygger skador, ökar cirkulationen och renar kroppen genom den ökade svettningen.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Hur har det gått, tränar du fortfarande? Jag har precis börjat och försöker väl träna 1-2 ggr per vecka.

    Tove

    (www.fashnspire.com/fashionable-mama/)

    SvaraRadera
  2. Hej Tove!

    Nej jag tränar inte bikram yoga längre.

    Förutom att jag inte längre bor i Malmö och därför inte har möjlighet hade priset verkligen avskräckt mig för det är ju extremt dyrt.
    Kände verkligen skillnad i kroppens smidighet men det får jag av vanlig hemmayoga också!

    SvaraRadera