3 februari 2011

Heureka!

Äntligen fick jag återse min högt värderade träningsbuddy ikväll för ett kombipass cirkelgym/spin 75 min. Underbart!

Jag har ju gett det här med spinning en chans en gång förut och är inget fan, precis som jag förutsåg. Men idag använde jag tiden på cykeln till att analysera varför och kom fram till ett mycket logiskt svar!

Det är ju så här att jag under drygt fem år cyklat ca 8 km om dagen ganska många gånger i veckan. De gånger jag cyklat och varit i samma skick som på spinningcykeln är då jag är på god väg att missa bussen eller har extremt bråttom hem för att jag ska tillbaka mot bussen igen. Det är ju som ni förstår inte en optimal situation som man gärna befinner sig i. Man kan utan problem kategorisera det som negativ stress. Finns inget positivt med situationen alls.

Och eftersom jag av naturen är en sådan person som i största möjliga mån undviker allt och alla som får mig att må dåligt är det naturligt för mig att därför inte sätta mig på en spinningcykel! Men nu är det ju något som ÄR bra för mig i denna formen så då får jag ju fortsätta. Och nu när jag vet varför har jag ju nyckeln till lösningen också!

Nu är jag strax hemma och ska gå ut med min lilla hund, sen laga mat och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar