8 februari 2011

Happy vs. sad

Det är verkligen inte ofta mitt humör dalar men just nu har det gjort det! Är inne på härliga dag 2 av berg- och dalbane-mood och jag hänger inte med i svängarna!
Jag vet vad som orsakar det och om vågen bara rör sig lite neråt kommer humöret att röra sig uppåt!
Jag vet också att det är jag som beslutar vilka tankar som ska få bo i min hjärna så jag ska ta mig i kragen. Hade planer på att diska och vattna blommor ikväll, tvätta och platta håret och laga mat. Det blev lasagne och sedan platt ner i soffan. Mycket olyckligt.
Är verkligen inte van vid besvikelse och måste ta mig i kragen.
Sökte ett jobb idag förresten, inom koncernen så håll tummarna! Vill inte gå arbetslös i april när kontraktet går ut. En vecka upp till en månad är kanske inte dumt eftersom jag inte haft mycket ledigt de senaste åren. Men sen vill jag ha jobb!

1 kommentar: