19 februari 2011

Strålande lördag

Dagen började med ett pass yoga kl 11 som vanligt numera. Men idag hade jag sällskap av min kollega som också var nyfiken på att testa ett 10-dgr kort. Hon gick i tisdags också så det var hennes andra gång och min sjätte. I tisdags var vi väldigt lika och jag såg nu vilken skillnad det gjort att yoga varje dag. Sanslöst.

Underbar himmel idag och sol som varmed huden! Massor av glada barn tid Malmö Arena som antagligen skulle se Disney on Ice.

Mötte upp mamma på centralen efter yogan och åkte sedan åt vars ett håll, jag hem för att promenera med hunden och sedan snabbt iväg igen. Först var jag inom Skånegården och köpte ett bröd till mamma och en apelsin-macaron till mig som jag festade på i solen intill en varm husvägg. Liten men naggande god.

Sitter nu på bussen mot Ekeröd för att ha en trevlig kväll hos Lina som ikväll är värdinna för fondue frenzy med Fab Five :-D

Mamma var så gullig innan, minnet tryter ju ofta vid utmattningssyndrom och detta var ett bra exempel. På både minnet och hennes fullkomliga förväntan att jag minns allt hon eventuellt glömmer. Trots att det är orealistiskt höga krav. Igår när vi pratade bad jag henne ta en post-it och sätta på hennes dagsbiljett. På den skulle hon skriva "nyckel och månadskort". När vi möttes på centralen och jag fick hennes dagsbiljett skulle vi alltså inte glömma att hon skulle få nyckel och månadskort! Jag frågade i telefon om jag inte skulle vänta i luren medans hon skrev på lappen men nej det behövdes inte för hon kom ihåg. Ok. Idag när hon gav mig sin dagsbiljett satt där en tom post-it. Hon hade glömt vad som skulle stå på den men tänkt att om hon ändå satte den där så skulle jag komma ihåg vad det var som skulle stå på lappen ;-) ok denna gången fungerade det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar