2 februari 2011

Semla


Hur kommer det sig att semlan tenderar locka mer innan man sätter tänderna i den? För då är den inte särskilt god. Jag vet att jag åt en semla i lördags och pillade bort massan och hälften av grädden. Ändå fick jag en semmel-craving ikväll och köpte med mig vetebullar och massa hem, spraygrädde hade jag redan. Har i några dagar varit sugen på något särskilt men har inte kunnat identifiera det. Tror att jag fått i mig så lite fett att jag nu börjat märka det genom sug efter något. Och "något" har varit både grädde, stekt mat och extra smör på brödet.
Så idag äter jag semlor tills kroppen säger stopp : ) om det så ska till hela påsen med bullar så ska jag äta tills jag är nöjd. Tvingar mig till att kleta på lite massa och sprayar lite grädde. Men godast hade varit vetebulle utan gojs. Men då hade det ju inte varit en semla och det är ju en semla jag har cravings efter! Märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar