13 februari 2011

Min konsumtion

Denna roliga lista hade Jennie på sin blogg och jag lånar den! Gör gärna det du också om du har en blogg och lämna kommentar med länk så jag kan få läsa!











Skor: Tittar man in i min skogarderob är detta typ vad man ser, och stilettstövlar i olika färger. Och ett antal ballerinaskor. Inga tygskor, jo ett par förresten. Veknade förra sommaren inför ett par med blommigt tyg. Är oanvända.

Sneakers: löpskor och träningsskor inomhus finns. Används ibland vid långpromenader och på utflykter med vandring. Aldrig om det krävs vistelse i bebyggelse.

Jeans: Har bara jeans med boot cut. Låg eller normal midja. Längtar tills jag har rätt storlek och då ska jag minsann köpa dyrare jeans!

T-shirt: älskar tee´s. Har dem i alla färger och mönster. Inga oversize, ogillar oversize. Med puffärm är favorit!

Underkläder: Älskar älskar att vara fin under! Matchande uppe och nere är jag oftast och spets är det som oftast köps.












Väska: Ja allt som passar stilen som business woman. Älskar Mulberry Bayswater och ska försöka sikta in mig på en sådan. Tycker också att Folofax gör snygga datorväskor och en sådan står också på framtida önskelistan!

Plånbok: min kommer från Accent och är svart, blank, bred och reptilmönstrad. Har bara en och byter den först då jag hittar en som uppfyller exakt alla önskemål. Vilket händer sällan men trevligt nog alltis precis då det behövs.

Solglasögon: har enbart budgetvarianter här. Föredrar pilotmodell och varianter på dessa.












Klocka: oh...love klockor! Har ganska många och mina favoriter är tre från DKNY. Senaste köpet var en vit i plast från GrandSand.

Smycken: älskar smycken men anser att less is more. Aldrig mer än två typer av smyckesaccessoarer på samtidigt. Örhänge + klocka, armband + ring etc. Förutom ädelmetall och ädelstenar som är en given favorit gillar jag design från svenska Miss Dee, Maloa of Sweden, danska Pilgrim, Dyrberg/Kern. Nästa stopp på önskelistan är ett brett Hermés-armband, helst brun/guld, rött/guld eller svart/guld.

Teve: inget jag bryr mig så mycket om. Varken bildkvalitet eller utseende. Har en ca 6 år gammal Philips tjokis-tv och är glad för den. Hoppas den håller länge eftersom det inte är något jag tycker är roligt att lägga pengar på.

Mobiltelefon: Har en Sony Ericsson W995. Galet sugen på en Iphone 4 men har ett års bindningstid kvar på min vanliga och det hade varit ännu mera galet att betala 2500 kr för att friköpa mig från bindningstiden. Får snällt vänta och hoppas att Iphone 5 släppt efter sommaren/till hösten. Då slår jag nog till. Känner mig extremt handikappad om jag inte har mobilen tillgänglig.

Dator: Har en bärbar Asus som jag införskaffade lagom till juridikstudierna. Så den har ett antal år på nacken kan man säga. Älskar det faktum att den är i toppskick tacke vare mitt ex J som är it-tekniker. Jag skriker åt den och han klappar och lagar den.

Smink: Detta är något jag är urkass på. Därav min investering i fransförlängning så jag slipper använda mascara. Utöver detta nöjer jag mig med puder från Max Factor och Försvarets hudsalva till läpparna. Är med andra ord hopplös och har funderat för länge för att inte snarast boka en sminktimme hos Make up store. Kostar 500 kr och då får man produkter för den summan också.

Ansiktskräm: allt som kommer i närheten av mitt ansikte i rengöring/återfuktning tillhör Clinique. Favoriten är Clinique Superdefense triple action moisturizer som skyddar både mot sol, kyla och luftföroreningar.












Lotion: är alltför dålig på att använda lotion Men någon gång i veckan blir det i alla fall. Har flest sorter från Aquolina, gillar speciellt flaskorna med vit choklad/orkidé och glasyr. Annars tycker jag om doften Crabtree & Evelyn summer hill och Björk&Berries smultron. Allra bäst är Crabtree & Evelyns Naturals Nourishing Body Butter med Cocoa Butter, Nutmeg & Cardamom.

Deodorant: se nedan på parfym. Alltid matching med parfymen.

Tandkräm: har använt Zendium sedan barnsben så jag har svårt att byta.

Schampo/balsam: Tja jag fastnade för Goldwells DualSenses Repair hos frisören och då jag köpt 6 liter på nätet för inte så längesedan hoppas jag verkligen att jag inte tröttnar eller hittar något roligare.

Tvål: Får svara Aquolina för hemmabruk här från http://www.eleven.se/ . Men varvar med Crabtree & Evelyn och Björk&Berries.Och Dove olika dofter som ligger i träningsväskan.

Parfym: har för många parfymer och ändrar favorit hela tiden. Flest flaskor finns från Gucci. Favoriterna just nu är Dolce & Gabbana "the One" och Stella McCartneys "Stella in Two".

Mineralvatten: SodaStreamer...

Vin: dålig vinkännare. Väljer vin efter etikett om jag inte har tålamod att vänta på expertis på Systemet som jag typ aldrig besöker.

Drink: allt som inte smakar alkohol.

Bröd: Jenny <3 kolhydrater så jag får svara det mesta i brödväg!

Mat: ska jag laga mat ska det ta lång tid och innehålla mycket kärlek. Men jag kan också göra det totalt motsatta och bara plocka ur skafferiet. Men ska det lagas ska det ta tid. Älskar mest indisk mat : )

Glass: Ben & Jerrys Caramel Chew chew har absolut inga konkurrenter, haha! Därför har jag aldrig det hemma numera, alltför farligt.

Godis: min påse är färgad brun av choklad och färgglad av vingummigodis och surt. Laktits kan hålla sig lååångt lång bort.











Säng: Min älskade säng i mahognyfärg kommer från Ilva. Nu finns den bara i vitt men jag har den i brunt tack och lov, älskar mörka sovrum. Köpte den för ca 6 år sedan när jag bodde i Köpenhamn.

Lakan: Har dubbeltäcke sedan typ forever och tycker det är svårt att hitta snygga sängkläder till. Har köpt de flesta via Ellos och är riktigt nöjd med kvaliteten!

Frisörsalong: letar febrilt efter en frisör jag känner att jag kan lita på. Någon som är så duktig att denne kan se vad jag passar i och som fungerar med min stil. Har ännu inte hittat denna person. Skulle liksom vilja säga "gör vad du vill" och vara trygg med att kreativ fortfarande är bra för just mitt utseende.

Dagstidning: har ett abonnemnag på Sydsvenskan till huset men här i stanblir det Metro på morgonen och Aftonbladet på kvällen.

Magasin: är dålig på att ta mig tid och sätta mig ner och läsa i lugn och ro. Så jag har ingen prenumeration just nu. Men i omgångar faller jag för National Geographic och Illustrerad vetenskap. Vill i framtiden ha en psykologitidning i brevlådan.

1 kommentar:

  1. Nu har jag också lista! Vilken tid det tog men nu är den klar :)

    SvaraRadera