8 februari 2011

Stormen, modern, stegen och taknockepannan



Kära mamma ringde tidigare idag och berättade hyfsat glatt att det bara var ett par taknock-pannor som gått sönder i stormen. En gren från en gran hade trillat ner på taket. Glatt. Punkt.
Eh...inte bra!!! Fick informera glada mamma att det inte är bra om inte alla pannorna ligger på taket : )

Så hon tog pannorna, cyklade till Linderöds Trä och fixade två nya. Imorgon ska hon klättra upp på stegen och sätta dit dem. Jag vet precis av vem jag fått min självständighet, haha!
Men hon lovade att ringa innan hon klättrade upp. 60+, ensam i en stuga uppe på en stege och risk för bruten lårbenshals är inte något som passerar obehindrat förbi mina nerver.

1 kommentar:

  1. Glöm åldern, så blir taket lagat:)
    Men nästa gång du är hemma så får du gärna inspektera arbetet, jag litar mer på din kunskap i hantverk:))

    Puss, Ma__

    SvaraRadera