26 februari 2011

Långlördag

08:00 ringde klockan och det var bara att hoppa upp för att sedan hoppa i träningskläderna, borsta bissingarna, vandra en stund med hundenoch sedan ta bussen till stan! Mellan 10-12 var det nämligen först ki-box 2 och sedan IntervallFlex tillsammans med min partner in svett Jeanette : ) hon är grym, hela tiden snäppet bättre än mig vilket gör att jag ger lite extra!

Efter passen på F&S tog vi oss ner till stan och lunchbufféade på Rose Garden, mums : )))

Kolla förresten på denna sushitårtan, den skulle jag vilja kunna göra till nästa födelsedag!

Sen bar det iväg till Åhléns City för jakt på nagellack. Jag skulle ha ett täckvitt frånMavala och Jeanette började prata om bubblegum pink och jag blev supersugen! Vi köpte vars ett O.P.I. men i olika nyanser (mitt heter Italian Love Affair).

En tur in på Cassels gav tyvärr inget för min del men där mötte vi upp Emma som hade ett par timmar att umgås och Jeanette lämnade sedan sällskapet. Emma och jag tog en vända in på H&M, de har denna helgen 20 % på alla underkläder mot uppvisande av sms och dessutom hade jag en guldbonuscheck att bränna!

Ljus mullvad i spets

Baby pink i spets

Det ENDA som är bra med rådande 80-talsmode för mig är de gälla färgerna i tonen rosa och att det är lite oversize. Bägge delar är bra för träningskläderna.



















Mörkrosa linne















Svart oversize kort tröja, perfekt att ha över linnet vid träning.



















Svart linne med brottarrygg

Vi tog en cheesecakefika på Njutbar innan vi skiljdes åt och efter det strosade jag sakta upp mot Triangeln.



















På väg dit hann jag inom den tragiska bokrean på Akademibokhandeln. Köpte Herman Lindqvists bok om Jean Bernadotte, känns väl egentligen rätt lämpligt att veta mer om hur vi fick vårt nuvarande kungahus importerat från Frankrike.

Handlade lite på Hemköp innan hemresa och utgång med en sällskapssjuk vovve. Imorgon är veckans traditionella Balthazar-dag och jag funderar på vad vi ska hitta på. Får se vad vädret bjuder på när ögonen söndagsöppnas.

Nu är det den härliga filmen "Mitt stora feta grekiska bröllop". Det var längesedan jag såg den så det ska bli mysigt! Jag äter ostbågar och Baltis majskrokar ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar