12 februari 2011

Lördagsresumé

Ja trots att jag bara fick strax över fem timmars sömn överlevde jag dubbelpasset idag! Blev liiite nervös vid uppvärmningen för ki-boxen för jag var helt slut! När vi hade dansat runt och försökt slå varandra på huvudet, armarna och rumpan trodde jag att jag skulle dö : ) och eftersom det inte kunde bli värre var det bara att fortsätta, haha! Tack och lov blev det bättre och IntervallFlex-passet efter boxningen gick bra det också.
Beslutade mig däremot för att ha vilodag imorgon. Inte nödvändigtvis från motion men från Friskis. Kommer ju att ta rejält på krafterna med intensivkursen som startar på måndag, snart får ni veta vad det blir!

Efter passen åkte Jeanette och jag ner till stan och avnjöt lunch på Njutbar. Älskar deras kycklingsallad och nu när Vår Tids Mat lagt ner sin restaurangverksamhet har Njutbar tagit över förstaplatsen!

Blev ett par timmars shopping efter lunchen och jag fick med mig en tröja hem, visar imorgon när det är dagsljus. Är fortfarande överlycklig för att i Jeanette ha hittat min jämlike när det kommer till shopping. Även denna lördag hade hon fler kassar med hem! Om två veckor kör vi dubbelpass igen tillsammans och har redan bokat in lunch och shopping efter. Börjar kännas obligatoriskt alla tre delarna : )))

Kom hem vid 16 och min högt älskade Lurvis bönföll mig att ta honom till Limhamn och småbåtshamnen. "Men där är ju supermysigt matte", sa han och drog till med "golden-ögon"-kortet. Jaja vi går väl mot bussen muttrade jag.
Hade ju egentligen ställt in mig på kortare runda + powernap sedan ut igen för dagens långrunda. Men med en hund som varit duktig hemma i flera timmar gäller det att vara allt annat än egoistisk. Helgerna är ju ändå vår kvalitetstid tillsammans med tanke på hur lite tid vi har med varandra på vardagarna.

Otroligt vacker kväll, kallt som tusan men det gjorde ingenting! Man kunde se mitt älskade Köpenhamn hur tydligt som helst och Barsebäck kändes som ett stenkast därifrån. När man såg det kändes det inte rimligt att det tog en timme att ta sig dit när jag var ute och fiskade i december...

Paus... Jag var rätt trött i benen efter träning och shopping-promenad. Två timmar till med Balthazar krävde en parkbänk.

Tjuren från Linderöd, haha ; ) älskar hans tjurnacke. Den är så jädrans bred och lite lockig och alldeles babypäls-mjuk. Finns inte mycket som är Baltismysigare än att borra in näsan i nackpälsen : )

Kvällen bestod av grillad kycklingfilé med sallad och bea samt obligatorisk godispåse från Hemmakväll! Inser att 100 g blandgodis inte är särskilt många bitar men innehåller drygt 400 kcal. Scary but tasty : S och jag nöjde mig inte med att köpa 100 g om ni tror det, haha! Men har verkligen inte planer på att äta allt men man vet aldrig.

Klockan är nu strax halv elva och jag överväger faktiskt att nattrasta Baltis och sedan krypa ner i bingen. Imorgon är det inget mer planerat än tvätt på kvällen och ett antal städgrejer inför premiären av en-till-två-kvällar-varannan-vecka-sambosen Lina.

Nej jag måste verkligen väcka min älskling som snarkar bredvid och själv komma i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar