18 februari 2011

Fredagsyoga

Idag var femte passet bikram yoga och nu är jag halvvägs genom min intensivkurs. Än om jag fortfarande känner klaustrofobi gentemot värmen och det tar emot att jag har pass varje dag måste jag säga att jag börjar känna att jag kan komma att sakna det efter onsdag... det är så intensivt och renande och jag har lagom träningsvärk varje dag. Känner att jag tar ut rörelserna mer och mer för varje dag och jisses, har tränat 10-12 pass/v (varav 5 på F&S) i tre månader och jag fick en chock över hur stel jag är. Visst har jag blivit både starkare och fått bättre flås men smidighet och balans var ju under all kritik. I bikram yoga får man styrkan också. Flås vet jag inte men antar det eftersom pulsen är hög. Känns märkligt att jag kanske håller på att byta inställning men det var ju detta som var meningen, att följa deras rekommendation om pass varje dag för att ge det chans att verka som det är tänkt.
Bara det att man har ett moment som tränar upp lungkapaciteten är ju skithäftigt.



Vill ni inte lyssna till fördelarna med yogan så bläddra till 3:50 min och kolla några av rörelserna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar