1 augusti 2009

Äntligen plantering!

Jag har känt mig lite stressad av att inte ha hunnit plantera något av det jag köpte på Öspab och Solhaga förra veckan. Men idag har jag äntligen fått satt en del i jorden!


Kanterna putsade! Gillar skarpa kanter.


Rabatten grävd vid armeringsväggen!


Klippt till en liten ingång i hängbjörken.


Ingång från andra hållet!



I rabatten valde jag att sätta klättervildvin som växer upp som en vägg och blir knallröd på hösten, läckert! Rosen Super star fick bo där och mina dahlior som väntat i sina krukor på utplantering.
I rabatten står bl.a.

Super star
Lite bilder på vildvin på hösten!
Det stora rabarberbladet i betong fick flytta till granen för att täcka en ful stubbe.
Ett par liljor har slagit ut för första gången!
Hittade en rolig groda som bodde bland krukorna med dahlior! Den hade naturligtvis ett Baltis-hårstrå på hakan!
Nu ska Joakim och jag ta en biltur till Åhus och äta på restaurang Kantarellen och kanske ta en glass på Glassbåten!

1 kommentar:

  1. Kul har du haft idag o riktigt fint blev det!

    Puss, Ma___

    SvaraRadera