26 augusti 2009

Lekdejt

Baltis var överlycklig som vanligt när jag släppte av honom på dagis när vi skulle till Helsingborg.


Det börjar med ett glädjevarv i maxhastighet med en förvånad Kajsa som beskådare.
d

Sedan slåss de vilt en stund.
d

Och brottas.
d

Ibland får Liten in en riktig höger. Inte ofta alls.
d

Sen när hon får övertaget igen vrålar han "time-out" som den dåliga förlorare han är och hon fryser till is.
d

Sedan leker han död en stund tills hon tröttnat på att vänta. Han ligger och återfår sina krafter...
d

...och så är det full fart igen. Och igen. Och igen. Detta är en vanlig dag på dagis.
d

Jag fick plocka fritt i grönsakslandet och tog med mig ett par av Karins stora squash. Den gröna är ca 40 cm lång... och lite squashblad som jag ska gjuta med betong imorgon!

1 kommentar:

  1. Tack för skratt-stunden. Känns lite kymigt att sitta o skratta högt ensam, men vad gör man när det inte går att behärska sig. Är helt säker på att skrattet kommer tillbaka när jag skall sova! Inga fler sådan texter före sänggående, tack. Ge Kajsa o Baltis varsin klapp för underhållningen.

    Puss, Ma___

    SvaraRadera