11 augusti 2009

Fulväder

Fick snickrat klart staketet i alla fall innan regnet började falla. Kommer lite då och då så jag är inne och har slöat ner mig totalt i soffan. Vill äta men orkar inte resa mig, vill gräva rabatt men tycker att en powernap låter mer lockande. Måste olja allt jag snickrat men det är ju dumt om det regnar då och då innan det sugits in i träet.

Funderade på det där med det flätade staketet. Kanske skulle beställa lite mer armeringsvägg istället och använda? Då kan man ju plantera lite luktärt som vackert växer upppå det...?
Får gå ner och mäta för att se om det räcker med två armeringsväggar.

Har lust att baka ananaspajen som Anna från Klinta bjöd på och bara ha en lång kväll inomhus med gott att äta med film och manikyr. Blåbären på mina amerikanska blåbärsbuskar är mogna och måste skördas nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar