22 augusti 2009

Trädgårdslördag


Idag har vi grävt en rabatt runt plommonträdet. I den har jag satt alla dagliljor och irisar jag hade i trädgården.


Jag är omåttligt förtjust i min första och största grodprins som jag fick av min vän Lina. Hon avskydde den och jag blev förälskad i den. Perfekt. Den är mossig och vacker.


Jag fick en vacker skylt av mamma.
"Kärleken till en dotter är som en ros, varje dag fortsätter den att växa."


Jag var bekväm idag och rensade rabarberbladen med högtryckstvätten. Nu vet jag det, att med den tar det ca 10 sekunder att bli av med de gröna bladresterna!
w
Baltis ser liten ut bredvid det enorma rabarberbladet från Klinta som P och jag gjöt i tisdags.
w
Mamma tvättade de vackra stolarna jag fick av min moster igår.
w
Jag får klura lite på vad jag ska göra med stallfönstren...
w
Min moster inspekterade mitt Humlebad (som jag bloggat om tidigare) från Klinta igår när hon var här. Hon är så otroligt duktig på keramik och glasyr och jag vill ha massor med humlebad i stora buketter i rabatterna. Men inte för 250 kr styck...
w
Nu ska mamma och jag grilla. Lite sent men vi äter ju helst på tider som de gör runt Medelhavet ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar