29 augusti 2009

Ecco Walkathon 2009



Då var det dags imorgon för årets välgörenhets-event. Kl 08:30 kommer J hit med bilen, Karin och Uffe kommer och lämnar Kajsa hos mig sedan beger vi oss mot den skånska hufvudstaden!

Kl 11 möter vi upp flickorna och starten blir väl vid halv tolv kan jag tro. Vi ska gå rutten på 10 km (finns även 6 km). Man promenerar ihop pengar till välgörenhet och när man passerar mål har man fått sitt halsband stämplat och får då välja till vilken organisation man vill donera sina slantar som Ecco sponsrar med.

Årets val är:



Gatubarn


Eller den danska föreningen för hjärtsjuka barn.


Årets rutt med som vanligt start och mål i Kastellet. Rutten har aldrig gått via Faelledparken tidigare så det ska bli mysigt. Fikar nog där har jag en känsla av.
Vi kommer att passera väldigt nära mina tidigare lägenheter så då får jag nog lite fjärilar i magen... några hundra meter till höger om Faelledparken på kartan.

Om man bara varit turist i Köpenhamn är detta ett underbart sätt att se mer av staden än det tragiska Ströget.
Vi ska packa matsäck och fika när vi stöter på ett trevligt ställe. Efter promenaden kör vi mot Fisketorvet så jag kan handla min danska mat och Karin var sugen på att testa fetaosten jag köpte där sist.

Det kostar 50 DKK att anmäla sig och det gör man online och får sin biljett via mail som man printar ut. Enkelt och bra.

1 kommentar:

  1. Herregud!
    Välgörenhet är som att
    parfymera samhällets avlopp.
    Så otroligt ogenomtänkt.

    SvaraRadera