20 augusti 2009

Busy day...

Om första inlägget kommer klockan 21 betyder det antingen att jag inte varit hemma : ) eller att jag varit jädrans upptagen hemma. Idag det senare. Bilder kommer imorgon för det är för mörkt nu för att fotografera!

  • klippt gräset inkl. alla rabattkanter nogrannt
  • planterat en ros
  • fyllt ingången vid rosenportalen med singel
  • rensat SAMTLIGA rabatter
  • kantskurit gräsmattan vid alla plattor
  • kantskurit flera rabatter
  • ansat rosorna
  • ansat pionerna
  • rensat en bit stengärdsgård från ogräs
  • sopat uteplatserna
  • ansat dagliljor och irisar inför plantering
  • lagt allt brännbart i sopsäckar och ställt undan (gick åt en hel rulle)
  • bundit upp klematisen vid köksfönstret
  • kört på ett rabarberblad med gräsklipparen så det gick itu
  • vänt på alla betonggjutningar och ansat från bladen
  • inventerat alla självsådda digitalis
  • städat i allmänhet vid uteplatserna
  • bundit upp grenarna på äppelträdet
  • bundit upp röd lobelia
  • förankrat soluret
  • placerat ut piedestalen med Balthazars sten
  • rensat ogräs mellan alla plattor
  • breddat rabatten vid pallkragarna
  • ätit amerikanska blåbär från mina buskar
  • rensat pallkragarna från ogräs
  • rensat kirskål
  • vattnat pelargoner och lavendel inför plantering

Nu ska jag äta middag, plocka undan inne, dammsuga, moppa, fylla tvättmaskinen, duscha och sen ska jag...

...SOVA!

1 kommentar:

  1. Man skulle tro att din trädgård var i perfekt skick innan du började! Hur f-en hinner du med allt?

    Puss, Ma___

    SvaraRadera