31 augusti 2009

Lugn kväll

Jag hade avtalat med jobb att jag skulle ringa strax efter 13 och meddela om jag kunde jobba eller inte ikväll och då det genast startade med föreläsning och grupparbete insåg jag att den chansen var minimal. Så jag ringde till jobb, fick inte tag på den jag skulle kontakta utan lämnade ett meddelande. Ett par timmar senare fick jag ett samtal där det kort och irriterat frågades om jag hade tänkt att jobba eller inte? Detta är inte första gången det sker att meddelande inte kommer fram och det är tröttsamt. Både att inte kunna lita på att ett besked kommer fram och att få sitt engagemang ifrågasatt. Hur som, en lugn kväll blir det ju.

Lördagen den 12/9 ska det vara rally på grusvägen som bl.a. leder hem till mig och det står plakat uppe om att den är avstängd mellan 8-22. Intressant tänkte jag, att de tar för givet att alla har bil som bor här och kan ta sig en omväg på ett par mil på en annars stängd skogsväg för att ta sig ut ur skogen.
Jag ringde kontaktpersonen som trevligt meddelade att han kunde visa mig en privat väg via en gård som med en kortare omväg också leder upp till byn. Jag vet ju inte om jag ska jobba men är inte intresserad av att behöva tacka nej pga. en stängd väg. Så på torsdag ska jag bli visad den vägen så att jag faktiskt kan jobba om jag får!

Strax ska jag plocka undan, dammsuga och kanske frosta av frysen ; ). Efter det blir det färgning av håret och epilering igen, huh...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar