21 augusti 2009

Stackars Baltis

Jag rensade öronen på Baltis för en halvtimme sedan med tops och anti-svamppulver (Pevaryl) för fuktens skull pga. hängande öron. Jag har aldrig sett öronen så smutsiga... men han har ju badat ett par gånger sedan sista rengöringen och det blir de eftersom han dyker och får vatten i dem.

Han spjärnade emot ovanligt mycket i ett öra men jag gav mig inte och rena blev de. Men med en gång det var slut for han upp och körde huvudet i mattan och kliade sig i örat frenetiskt med tassen.
Jag kollade med pannlampan i örat och stackarn var alldeles illröd! Kan det varit en allergisk reaktion? Han har ju fått samma behandling varannan vecka i fem år nu.

Nu först börjar ge med sig och han kan ligga något så när stilla och bara hyperventilera. Stressad blev han ju och gick efter mig hela tiden för att jag skulle 'fixa' det onda. Och så vet man inte riktigt vad man ska göra? Jag baddade med desinfektionsmedel och satte en iskall papperstuss i örat som jag blötade gång på gång.

Min lille söte kille...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar