15 augusti 2009

Drömtydare, någon???

Vaknade inatt kvart i tre av den sjukaste drömmen någonsin.

Jag flög till Thailand med Baltis och vi bodde på en ö. Jag fick nys om ett svenskt seminarium på en annan ö som jag trodde handlade om personalarbete och åkte dit. Det visade sig vara ett seminarium om att vara hemlighetsfull och alla där hade kostymer på, jag var enda kvinnan. Men där var en skitsnygg man som jag pratade med och efter ett tag stack vi iväg och jag bytte min inträdesbiljett mot en boxningshandske (va?). Med boxningshandsken på åkte vi till ett ställe där man sköt med armborst och pilbåde men vi deltog inte. Gick längs en trång veranda förbi alla som sköt och blev stoppad av ägaren som frågade om jag köpt min sport-bh (som var det enda jag hade på överkroppen) hos honom. Jag svarade att den kom från H&M i Sverige men det trodde han inte på så vi fick fly. Insåg plötsligt att jag skulle flyga hem nästa dag och hade missat färjan tillbaka till min ö och fick panik efter mitt bagage och Balthazar. Ringde runt som en tok för att få tag på ett nummer till Vingresor som svarade dygnet runt och fick tag på en man som hette Roland och såg ut som min pappa. Jag hade ingen videotelefon men visste att han såg ut som honom ändå. Plötsligt ser jag mig själv stå där i telefonsamtalet och jag har fått en 80-tals frissa! Hoppar tillbaka till att vara mig själv och får hjälp med att hitta en färja som kan ta mig tillbaka till ön och då vaknar jag upp.

Gick ut i köket och tog ett glas dricka och undrade var jag fått alla delar ur drömmen ifrån. Fattade verkligen ingenting och insåg att det var lika bra att släppa det. Det var längesedan jag vaknade i en dröm så att jag kom ihåg den och det hade varit trevligt om den hade lite med verkligheten att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar