21 augusti 2009

Tyringe Förmedlingscentral


Förmedlingscentralen i Tyringe drar ju inte i shoppingnerven med sitt utseende. Men de har en ibland rolig mix av nyproduktion och loppis, både med möbler och smågrejer.


Jag fick tag på lite formar till nästa betonggjutning! Fisk, sjöhästar och ett par hinkar...


Blev nyfiken på ett nytt märke på marmelad, Från Märtas Trädgård. Köpte hallonsylt och svartvinbärsgelé.
c

En vacker kanna i brun/svart plåt till en bukett av trädgårdens blommor, 39 kr.
c

Dagens riktiga Tyringe-fynd var dessa glaserade krukor, 19 kr, 49 kr och 99 kr.
Jag såg dem förra gången jag var där men valde att inte köpa dem. Om jag ser något och det samtidigt känns som att något slagit mig hårt i magen så kommer jag inte att tröttna. Känns det bara sådär låter jag bli, finns de kvar nästa gång och jag fortfarande gillar dem slår jag till. Den största är ca 50 cm i diameter och den lilla ca 20 cm. Jag ska ha dem tillsammans i en rabatt och i den stora ska det vara dekorsten i botten och vatten med kanske en näckros i. Riktig då ; )
De andra kan man plantera taklök i som är t.ex. åt det röd/gröna hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar