23 augusti 2009

Fördiggrävt...


Tadaa!
w
Jag har gjort en provisorisk rabattkant för att det ska se snyggt ut. Ska försöka få tag på kantsten och göra en typ av mur runt om som ska fyllas upp med jord så att rabattkanten går i höjd med dammen som är lagd horisontellt.


Vy mot vägen.
w
Nästa sommar ska jag som ett projekt plantera mer smaragdtuja jämte vägen för att få en insynsskyddad del av trädgården mot vägen. Häcken mot grannen slutar precis till vänster där sista plantan syns så jag ska fortsätta på den.


Close-up...
...vackra fontänstrålar. Tack P för att jag fick den!!!
w
Det blev närmre 10 skottkärror med sten, rötter, gräs och jord som kördes ut i skogen. Tack gode gud att man kan dumpa i skogen utanför.
w
Nu är det promenad med Baltis och sedan grillrester. Ska lägga mig så tidigt jag kan för imorgon ska jag ringa veterinären redan halv åtta, hoppas vi får en tid imorgon redan. Baltis visar inga tecken på att besväras av öroninflammationen men han ska vaccineras också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar