17 mars 2011

Dag 13 – Vardagslyx

För inte så många dagar sedan fick jag veta att jag blivit rekommenderad till ett jobb inom HR i Helsingborg. Första reaktionen var så klart stolthet att jag redan gjort intryck innan jag ens varit ett år inom yrket. Men den nästan omedelbara andra reaktionen var att nej men det går ju inte, jisses vilken pendlingstid utan bil till Helsingborg från Linderöd!

Just tid är lyx för mig. Ledig tid att göra det man vill istället för det man måste eller borde. Så har det alltid varit, har alltid varit bra på att prioritera bort onödigt för att öka livsglädjen. Onödigt innefattar både människor, sysslor och känslor. Speciellt efter att jag förlorade min man i cancer för sex år sedan har jag verkligen insett mer än tidigare vad tid gör om man förvaltar den väl.

Vardagslyx förutom tid till sådant som fyller Glädjebägaren kan vara skönhetsbehandlingar och god mat med mycket kärlek i. Sedan jag upptäckte Let´s Deal och Groupon har jag blivit riktigt bra på att ge mig själv skönhetsbehandlingar och det kommer jag att sakna rejält när jag flyttar hem igen och inte har tillgängligheten i stan. Men jag får kompensera med att gå tillbaka till hemmabehandlingar som också är härliga! Vad gäller mat så går jag inte ut och äter mer än någon gång i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar