20 mars 2011

Sköna Söndag

Dagen började fint med en flicksnärta som struntade i att min tvättid började kl 10! Inte mycket retar svensken som respektlöst tvättstugebeteende ; )

Mellan tvättstugebesöken blev Baltis snabbrastad och finputsad. Klippte klorna, rensade öronen och pälstrimmade tassarna. Bara detta tog en stor timme då han är superkittlig mellan trampdynorna.

Efter tvättiden blev det långpromenad då vädret plötsligt blivit superfint och himlen var klarblå! Nästan lika varmt som igår dessutom ; )

Halv fem tog jag mig i kragen och begav mig ut på joggingtur. Hade mätt upp 10 km och tänkte att jag skulle ge det en chans! Målet var parkeringsplatsen vid hundrastplatsen vid Ribban/Västra Hamnen. Med ett stopp halvvägs (småbåtshamnen i Limhamn) för att knyta den ena skon anlände jag vid målet 70 minuter efter start! Min första mil mitt Herrskap!!! Är väldigt stolt över min prestation.

Bra bild trots joggskump!

Nästan framme : )

Nu är det dammsugardags, dusch och sedan lite soffmys med manikyr!

1 kommentar:

  1. Du är fantastisk med all din energi:)

    Puss, Ma__

    SvaraRadera