25 mars 2011

Att göra någon glad

Igår på väg till jobb från konferensen stannade jag till vid Cassels för att reklamera en jacka där dragskon gått sönder. Det är den andra jackan av samma modell som fått lämnas tillbaka så nu ville jag få pengarna tillbaka. Vilket tydligen var ett problem.

Kassabiträdet var en trevlig kvinna i övre medelålder, hon fick tillkalla butikschefen. Butikschefen kom och försökte få mig till att behålla jackan mot ett lägre pris och så kunde jag ju klippa av dragskon sa hon så var problemet löst med det hängande snöret. Eh...priset var deras reapris och problemet hade inte alls varit löst, en borttagen dragsko är inte bättre än en som inte vill åka in i jackan.
Till slut fick kassabiträdet ok för full retur och butikschefen avlägsnade sig. Jag tackade kassabiträdet för hennes service och hon ursäktade att det inte var så smidigt skött och att hon hoppades att jag skulle komma tillbaka. Jag svarade att jag absolut skulle komma tillbaka men att det var enbart tack vare kassabiträdets bemötande, baserat på butikschefen så hade jag aldrig återkommit. Då blir kvinnan så rörd att hon börjar snyfta. Tar mig friheten att tolka det som att butikschefen på Cassels på Gustav i Malmö inte gör ett tillfredsställande jobb med att vårda och berömma sin personal då de förtjänar det.

1 kommentar:

  1. Rörande:(Tänk vad hon hade mått bra om hon fått släppa loss sin serviceanda utan bromsklotsen) Arbetsdagen blev säkert bra för henne efter mötet med dig:

    Puss, Ma__

    SvaraRadera