22 mars 2011

Religiöst ljus

Fem grader varmt redan klockan 7 var det i morse och då solen också visade sitt vackra ansikte var det rejält med dis! Sådär som det bara blir när marken är kall och chockas av värmen från solen, lika chockad som vi andra nordbor eftersom vi glömt hur värmen känns.
Jag gillar dis, det känns lite som det religiösa ljuset på bilderna från mormors gamla bibel. Inte riktigt som på de största Jesusbilderna där molnen skingras och ett antal solstrålar bryter igenom. För DET är riktigt religiöst ljus! T.o.m. jag som starkt icke troende på någon Gud väntar med andakt på att någon ska nedstiga när jag ser sådant ljus... Men idag var det ett mellanting.

Varmt blir det nog i alla fall, skönt eftersom jag ska jogga med J efter jobb! Mina knä gör inte ont idag, nu är det bara lite träningsvärk kvar i låren, härligt! Lärde mig i alla fall att jag antingen ska joggträna bra mycket oftare för att stärka musklerna eller inte jogga en mil på asfalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar