2 mars 2011

Cacaofoni

Cyklade till Cacaofoni och löste in en av mina två dealar hos dem som jag köpt på http://www.letsdeal.se/ . Har inte varit där förut men rekommenderar butiken varmt! Superbra service och väldigt fina lokaler med choklad av högsta kvalitet! Ligger mittemot Petrikyrkan vid centralen.

Snacka om att man blev sugen!

I dealen ingick 8 chokladpraliner. Men lade man till 44 kr kr fick man den lilla asken med 12 praliner ochdet gjorde jag. Eftersom jag redan betalt för dealen kändes ju 44 kr billigt för 12 bitar, haha! Hjärnan är rolig ; )

Vad sägs om bl.a.:

Chipotlechili - Doppad i 75% mörk choklad, ganache av 60% mörk choklad smaksatt med Chipotlechili från Mexico.
Tahitivanilj - Doppad i 75% mörk choklad, ganache av 50% ekologisk mjölkchoklad smaksatt med äkta Tahitivanilj.
Jordgubbe - Doppad i 75 % mörk choklad, ganache av vit choklad, smaksatt med riktiga jordgubbar.
Apurimac - Doppad i 75% mörk choklad, ganache av 75% mörk choklad. Ej smaksatt; denna kakaoböna från Peru talar för sig själv.
Champagne - Doppad i 75% mörk choklad, ganache av mjölkchoklad. Smaksatt med äkta Champagne, dekorerad med 24 karats guld.
 
Inom en snar framtid väntar ett nytt speciellt besök till Cacaofoni som jag verkligen ser fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar