8 mars 2011

Dagens framsida

I Metro idag hänger jag upp mig på två saker på deras framsida.













Det är den 8e mars och internationella kvinnodagen. Men varför ta upp vad vi kvinnor är bättre på än män? Vi kan inte generalisera så, varför tävla? Istället kan vi väl ha en dag då vi hyllar alla som är bra, oavsett kön, varför ska så många så benhårt placera människor i fack?










Den andra grejen jag hänger upp mig på är att tidningen tipsar om 4 stilar för en låg budget. Och det bästa av allt är att man inte behöver ta sms-lån. Min tanke: finns det fortfarande människor som är så omedvetna om vad det innebär i ränta så att det fortfarande existerar? Är man så fattig att det är det enda alternativet förutom kriminalitet så borde de se sig runt i bostaden. Alltid finns det något att sälja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar