15 mars 2011

Den där poletten...

Vissa saker kan jag plötsligt undra men inte ha möjlighet att kolla upp just då. Vissa av dessa saker undrar jag om gång på gång på gång utan att kunna kolla upp för jag har ingen dator eller människa där och sedan glömmer jag.

Underbar är känslan när man faktiskt sitter vid en dator och den där funderingen poppar upp utan stimuli av situation då den normalt dyker upp vid.

Idag är en sådan dag, ett sådant tillfälle då jag kan kolla.

BVSA står det ibland i annonser på t.ex. Blocket eller i tidningen. Har aldrig fattat vad det betyder och har aldrig haft google tillgängligt. BILLIGARE VID SNABB AFFÄR. Det är ju självklart men nu undrar jag om det är jag som är okunnig eller om detta är en sådan förkortning som man antas skulla kunna, en sådan som man lär sig i skolan. Eller är det en sådan man lär sig på gatan liksom. Bara genom att vara med och leva och lära där.

Hur som, nu vet jag! Och jag ska försöka att inte räkna på vad jag kunnat spara i kosing om jag vetat vad det betydde ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar