26 mars 2011

Den där leverkorven...

Igårkväll tog Baltis och jag en promenad till den lokala Ica-butiken. Jag stoppade korgen full med diverse och mot slutet av rundan precis innan godisstoppet gick jag förbi charken. Där låg en trave leverkorvar med röd etikett på, halva priset.

Jag stod en stund och funderade på om jag skulle ta en korv, inte till mig men till min lurvige sambo. Det var ju trots allt strax innan fredagsmys. Sen insåg jag vad jag höll på med och skämdes som en röd gris. Jisses, här stoppar jag korgen full med saker som jag vill äta och har sedan mage att vända och vrida på en leverkorv och fundera på ett eventuellt inköp till min älskade hund när korven dessutom var på halva priset.

Jag skämdes så till den grad att jag slängde ner korven omedelbums i korgen och gick mot kassan. Men det handlade ju inte egentligen om priset utan om det faktum att han normalt inte får människomat.

Vad var det för överraskning du hade i påsen sa du matte?

YAY!!!

Amen snälla, måste jag verkligen göra trix för att få den?

Men säg kommandot då FÖER FAEN......*mutter*

Baltis är snabb som blixten : ) och av korven återstår det en tredjedel efter kvällens munsbit.

1 kommentar:

  1. Han är så fin din lurviga sambo! Så lycklig han blev för den numera omtalade leverkorven! Tänk bara om du inte hade köpt den! ;)

    SvaraRadera