4 mars 2011

Inspiratör Lisa Ekström från Kamoja

Igår var några kollegor och jag på ett frukostseminarium på Elite Hotel på Gustav. Poolia hade bjudit in Lisa Ekström från Kamoja som med 20 års ledarerfarenhet på SAS hade väldigt mycket att dela med sig av!

Lisa Ekström
Lisa är en sådan sällsynt människa att hon löser kaos och problem med både traditionella och otraditionella metoder! Men det som var beundransvärt med henne är hennes förmåga att se när en galen idé faktiskt kommer att generera resultat. Jag har också ganska många otraditionella idéer och projekt som jag i det långa loppet tror kan förändra arbetsplatser. Men idag har jag inte mandat att genomföra dem alla så jag får skaffa mig erfarenheten på ett mer långsamt sätt än jag skulle vilja. Eller öva på att argumentera. Blir nog det sistnämnda.

Hur som så involverade hennes arbete med att engagera och motivera personal på en icke produktiv avdelning fluffiga pennor, maskerad på måndagar, fullt fokus och intresse som chef med öppna frågor för att skapa förtroende i starten, high-five möten etc. Fick så mycket inspiration, både genom de konkreta idéer hon berättade om och genom kraft att faktiskt ta tag i några av mina egna som ligger på is. LÖite svårt dock när man har mindre än en månad kvar på arbetsplatsen innan kontraktet går ut!

Det var en härlig förmiddag och jag skulle vilja höra fler exempel och få möjlighet att gå vid sidan om och lära mig av hennes kunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar