12 mars 2011

Letters to Juliet

Ikväll blev det Melodifestival som uppfyllde samtliga av mina förväntningar - på absolut ingen melodifestivalkänsla alls! Tyvärr försvann den tillsammans med det äldre konceptet - ett jippo per år, och inte ett i veckan i jag vet inte hur många veckor. Det vattnas ur och all feeling försvinner för mig.


Kvällens middag blev inte pizza som jag fantiserat om under dagen utan rostat bröd med räkor, avocado och mammas skaldjursdressing á la 50 % improvisation. Alltså samtliga ingredienser fanns med men i helt fel mängd. Ja den flytande grädden ersattes dessutom med spraygrädde. Jag gillar "man tager vad man haver" i de flesta fall.

Nu blir det Letters to Juliet som Anette rekommenderat, vi har onekligen samma smak vad gäller love films (hittills i alla fall) så jag litar på att denna lyfter min lördagkväll. Utöver dessa aktiviteter irriterar jag mig mest på ägaren till hunden som attackerade Baltis och hennes väninna som inte hört av sig alls ang. försäkringsbiten.



















Sophie, en ung amerikansk kvinna, hittar ett obesvarat brev ”Till Julia” under sin semester i Romeo&Julias hemstad Verona i Italien. Det brevet är bara ett av tusentals brev som skickas till den fiktiva älskarens gård och som normalt besvaras av ”Julias sekreterare”. Nu beger sig Sophie ut för att finna de älskande som det handlar om brevet hon hittat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar