11 mars 2011

Långsam fredag

Jag valde att stanna hemma idag då Baltis dels hade ont och var för ängslig för att vara ensam, dels för att han inte ignorerade stygnen.
Så jag passade på att tvätta idag och det gick bra att lämna honom kortare stunder. Vi har varit ute fyra gånger hittills då han gärna går ut men inte orkar så långa turer, det går ganska långsamt. Men idag började han spjärna i kopplet för att lukta på löptik-kiss så nu börjar han bli sig själv igen!

Vid 16 kände jag att han var så pass stark att han kunde vara själv en timme så jag mötte upp J för löptur i Pildammsparken och det gick bra, lite längre sträcka klarade han idag!

Nu väntar lite varma bullar och sedan kvalitetsmys i soffan efter promenad. Idag klarar han att klättra upp med frambenen så jag bara behöver lyfta bakdelen och ner kommer han själv. Skönt att slippa bära honom!

Gjorde förresten en polisanmälan av händelsen idag efter att en bekant som arbetat som djurskyddsinspektör å det bestämdaste sagt att något annat inte var ett alternativ. Skickade dessutom ett meddelande till kvinnan som rastat hunden om kostnader hittills och en fråga om de undersökt ägarens hemförsäkring. Inte fått svar. Men polisen hittade kompletta adress- och personuppgifter på båda kvinnorna och det känns ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar