6 mars 2011

Vasa-IW

Ja kl 08 i morse stod jag redo på min crosstrainer och när starten på Vasaloppet gick av var det bara till att börja trampa. Och trampa och trampa och följa Vasaloppet på storbildsskärm.
När första mannen gick i mål efter 3h och 51 minuter blev det jubel i salen men när vi fick höra att Wasa-spinnarna fortsatte med sin spinning tills första kvinna gick i mål kunde vi ju inte vara sämre. Tyvärr var hon långsam ; ) och kom i mål först efter 4h och 25 minuter!

Då hade jag ett tag varit riktigt trött på det hela och kände mindre avsky för min walker. Men det var ju bara att bita ihop. Under passet hade sponsorer dukat upp med Gainomax, kexchoklad blåbär, proteinbars, äpple, bananer, gifflar och blåbärssoppa! Underbart att bara ta när man behövde påfyllning : )

Aldrig har det väl varit skönare att duscha och basta som efter detta träningspasset!!!



















Fint diplom fick alla vi som kämpat på!

Promenerade sedan mot Mobilia för att ge mig själv en fin present som belöning för mitt enorma slit!

Det blev en glasskål från RBS Sweden från Cervera i färgen sand! Det krävs nog inte så gedigna kunskaper för att se att detta är en kopia på Iittalas Marimekko "Maribowl". Så går det när man inte mönsterskyddar sin produkt...
Har ju planer på att köpa på mig en mängd original i 15 cm i sorterna klarglas, frostad, sand och purpur. Kul med denna att ha själva fruktsalladen i eller vad man nu serverar och sedan äta ur de små!

De finns i fler färger, förutom dessa och min i sandfärg såg jag den i svart och frostad också. Tyvärr tyckte jag att den frostade såg extra mycket ut som enkopia men jag vill gärna hitta den i klarglas.

1 kommentar:

  1. Du är så fantastiskt duktig! Stor eloge!

    SvaraRadera