18 mars 2011

Bodyguard säkerhetsprodukter

En kollega tipsade mig i veckan om sajten Bodyguard där man kan köpa säkerhetsprodukter! Har varit inne och klickat hem till mig och mamma nu.










Snart har både mamma och jag vars en sådan här i väskan. Försvarsspray som färgar angriparen röd (sitter i en vecka) samt ger ögonirritation i 5-20 min!

Det fanns mer jag var sugen på att beställa men det får bli en annan månad.













Dog Defense, självförsvarsspray för att avbryta hundslagsmål och hundattacker. Skulle haft denna i onsdags när Baltis blev biten! Apropå det så är status att kvinnan som rastade hunden ignorerar mina meddelanden så igår lade jag ett brev i hundägarens postlåda. Där stod det vad som hänt, varför hon skulle betala (lagrum), hur mycket och specifikation av kostnaden, när och var pengarna ska sättas in och konsekvenser om hon inte gör det.













Tjutlarm (130 dB) med räckvidd 1-3 km. 10-20 sek/larm och räcker till 20-25 larmtillfällen.













Lock alarm mini, perfekt vid t.ex. skidsemestern för att låsa fast utrustning under after ski ; )
En 60 cm utdragbar stålvajer gör det möjligt att låsa fast det mesta. Om kabeln klipps av tjuter larmet, likaså om den inbyggda vibrationssensorn är aktiverad och någon försöker forcera enheten på något sätt.
Ett kodlås desarmerar larmet och låser upp vajern, man slipper därför besväret med borttappade nycklar. Det medföljer även en adapter för att låsa fast datorer, stationära som bärbara. De flesta datorer stödjer denna möjlighet (Kensington Security Slot ). Larmet är litet nog att få plats i fickan.


Det finns så mycket man hade hoppats att man inte behövde. Pepparspray och knogjärn hade jag gärna haft om det inte var illegalt.

Handlar du på hemsidan nu så skriv in kampanjkoden "destiny01" för att få ordern fraktfri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar