19 mars 2011

Klagshamnsudden en lördag

Idag har det varit en underbart varm vårdag för att vara mars! Inte såmycket folk ute på promenad som jag trodde ändå. Baltis och jag tog bussen mot Klagshamn vid 14 och var hemma igen vid 17, långpromenad alltså!

Det var extremt långgrunt idag!

Lite tång kanske man kan fiska upp från botten?

Vi testade att gå nedför trappan längst ut men det var läskigt med vågorna tyckte Baltis och skällde osäkert.

Klagshamns hamn

Längst ut på udden!

Vi hittade äntligen den trevliga vägen från hamnen tillbaka till bussen. Sidan på udden mot stan har en fin grusväg men andra sidan har inte varit lätt att hitta!
Här stötte vi på Klagshamns windsurfingklubb. Kan inte vara ofta det är häftiga vågor...

Hittade en liten sjö där han kunde simma sig trött en stund!

Kolla sizen på denna sten som han plockade upp från botten... tur ingen har råkat ut för hans käftgrepp...

I vått tillstånd blir han krullig som en pudel : ) min sötnos! Den allra längsta pälsen blir vågig som om han fått den våfflad, haha!

Väl hemma damphan ner på sin filt efter att ha blivit handdukstorkad. Strax ska han bli borstad med Furminatorn för jag såg efter badet att stora tovor lossnat så det är dags att fälla päls verkar det som.

Ikväll tänkte jag egentligen gå på bio men det får bli imorgon för jag är trött efter all saltluft! Ska steka mig en god middag, smaska på min kladdkaka och se film i soffan! Apropå kladdkakan så blev den supergod med mjölkchoklad! Men värt att säga är att mjälkchokladbitarna aldrig smälte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar