15 maj 2011

Ny brevlåda

Min äppelbrevlåda har blivit lite sliten och tanken var ju egentligen att den bara skulle sitta uppe på hösten innan byte till julbrevlåda. Men den blev aldrig gjord.

Hittade en vacker servett förra veckan i en blomsterbutik och tyckte att det var attans att jag inte hade tid att åka ut till Bauhaus och köpa en vit brevlåda. Men hakuna matata, hittade en ny i förpackning igår när jag egentligen letade efter en slipmus i gäststugan. Ibland har man tur.

Så nu har jag en ny sommarbrevlåda! Måste köpa mer lim på Panduro i veckan som fungerar som lack till väderskydd för jag hade bara till ett par lager. Och de håller ju uppenbarligen i mer än ett år utomhus om man är noggrann. Nästa gång jag är på Bauhaus ska jag köpa fyra stycken, en ny till hösten, en till jul, en påsk och en vår. Kanske en till Halloween också om jag hittar en riktigt snygg servett.


Hur jag gör mina brevlådor hittar du HÄR och kanske något tips HÄR.

4 kommentarer:

  1. Vacker så in i Linderöd:) Måste vara ett plus för brevbäraren att mötas av en vacker brevlåda.
    Puss, Ma__

    SvaraRadera
  2. ÅH så vacker!!! Har ju enda sedan jag läste ditt första inlägg om den fina brevlåda du gjort då att jag måste försöka mig på att göra en när vi väl får eget hus! Nu har vi bott där ett år, fortfarande inte ens kommit till tanken att ge mig på att försöka... Men nu när jag läste om det igen så måste jag nog försöka ge det en chans att hitta några vackra servetter och prova på det! Det är ju så mycket roligare med en fin brevlåda! :)
    TACK för all inspiration!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hittade mitt gamla inlägg, som sagt, ett tag sen! :)
    "Jeanette H sa...
    Vilken sjukt snygg brevlåda! Fattar inte hur du klarar av allt!
    När vi flyttar till hus sen så ska jag oxå försöka mig på att göra en egen brevlåda!
    Så vacker!

    29 oktober 2009 15:14"

    SvaraRadera
  4. Ja det är ett väldigt billigt sätt att få en mycket personlig brevlåda! Och du kommer klara det galant med decoupagen!

    SvaraRadera