17 maj 2011

Ritsch ratsch på salong Artista

Idag var det så dags att fjärna alla ludenheter. När vi pratar pälsvård önskar jag ibland att jag var blondin med tunna hårstrå. Men nu har jag sydeuropeiskt påbrå med mörkbrun päls av modell tjocka strå. Har experimenterat lite eftersom jag (i denna bemärkelse bra) bor ensam med att inte epilera mig på ett tag för att se om hårsäckarna behövde vila. Vill ju gärna ha prickfria ben (som på reklamen) men har nu insett att det hör till min genetik. Med tjockare strå så syns hårsäcken helt enkelt. Inget att dividera om, bara acceptera.

Men efter mitt experiment fick ju hudvårdsterapeuten lite att göra och jag fick valuta för pengarna. Så nu återstår utvärdering av vaxning kontra epilator, vaxning är ju jättedyrt medans en epilator betalas av på ett par tre vaxningar.

Längtar efter att krypa ner under täcket med släta ben igen : ) Emma på Artista var jätteduktig och mycket trevlig. Vaxning av hela ben, bikinilinje och armhålor tog 75 minuter. Smärtan var väl som epilator ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar